4 tipy, jak si nepokazit dovolenou už na letišti
1.Nedostatečná délka platnosti cestovního pasu
Pro vstup do některých dovolenkových zemí nestačí mít jen platný pas, ale délka platnosti musí být ještě i několik měsíců po příletu ze země. Pokud cestující nemá dostatečně dlouhou platnost pasu, není mu umožněn odlet.
2. Různé příjmení ženy před svatbou a po svatbě
Letní měsíce jsou obdobím svateb a svatebních cest. Ženy si však musí dát pozor na to, že jejich příjmení musí být stejné na letence jako na cestovním dokladu – občanském průkazu či pasu. Stejné příjmení cestující nahlášené v cestovní kanceláři musí být shodné s příjmením na cestovním dokladu. Pokud se příjmení jedné osoby různí, ztrácí nárok na odlet. Pokud tedy žena odjíždí na dovolenou ihned po svatbě a nemá ještě nový občanský průkaz či pas, je třeba v cestovní kanceláři či při koupi letenky nahlásit své dívčí příjmení.
3. Netrpělivost při odbavení či zpoždění letu
Odbavení cestující na odlet – check-in – je před odletem nezbytný proces, který vyžaduje časový prostor a zároveň i trpělivost cestujících. Zbytečně si tak nekažte dovolenou nervozitou. V letectví je zároveň běžné, ačkoli ne velmi časté, i delší zpoždění či úplné zrušení letu Claimcloud, z důvodu pozdního příletu letadla z předchozí destinace či z technického důvodu. Počáteční nepříjemnost pro pasažéry však pro ně přináší nejednou pozitivní důsledky, a to finanční kompenzace od letecké společnosti, na které má cestující podle nařízení Evropského parlamentu a Rady.
4. Pozdní příchod k nástupní bráně
Nástup na odlet, tzv. boarding, začíná přibližně 45 až 50 minut před odletem letadla. Na nástup do letadla jsou cestující vyzváni letištním rozhlasem. Nástupní brána se však uzavírá zpravidla 30 či 20 minut před odletem, a ne až v době samotného odletu letadla. Pokud se cestující dostaví na nástup pozdě, ztrácí nárok na odlet a nemá nárok na vrácení ceny letenky.